نحوه نگارش رزومه به زبان انگليسي
نوشتن رزومه ممكن است كار دلهره آوري باشد. اگر شما قصد نوشتن رزومه داريد ما ميتوانيم در اينجا طبق آخرين تحقيقات انجام شده در اين زمينه در موسسات كاري و دانشگاهي، شما را راهنمايي كنيم.
رزوم در حقيقت تاريخچه ي كاري شما يا خلاصه اي از مهارت هايتان نيست. به رزومه تان به اين صورت نگاه كنيد: اين يك آگهي يا تبليغ است و شما محصول آن هستيد. هدف شما اين است كه مسئول استخدام را متقاعد كنيد كه چيزي كه شما ميفروشيد را بخرد؛ كه باعث ميشود شما به يك مصاحبه دست پيدا كنيد. براي دستيابي به اين هدف بايد آن را به عنوان ابزار بازاريابي نگاه كنيد. بدون اين شما هيچ قدرتي نداريد.
به اين فكر كنيد كه هر كسي تبليغ خودش را دارد، چرا كسي بايد محصول شما را بخرد؟ مسئول استخدام وظيفه ي سختي دارد كه از بين تبليغات، بهترين و مناسب ترين آن را براي شركتش انتخاب كند. مطالعات نشان ميدهد از هر 10 رزومه، 8 تاي آن با يك نگاه سريع 10 ثانيه اي دور انداخته ميشود. پس اين خيلي مهم است كه بتوانيد مهارت هاي منطبق بر كارمورد نظرتان را به خوبي به تصوير بكشيد
1-به ترتيب زماني-Chronological
رزومه زماني اين متداول ترين روش رزومه است و احتمالا شما هم از اين استفاده كرده ايد. اين روش براي نمايش مشخص و واضح تاريخچه ي شغلي يا تحصيلي شما عالي است و يك انتخاب درست براي هر سطحي از تجربه است.
در موارد زير از روش Chronological استفاده ميكنيم:
براي نشان دادن ارتقاء شغلي در طول زمان
براي بدست آوردن شغل مشابه در رزو مه تان
براي دانشجوياني كه سابقه كاري خوبي نيز دارند بسيار مفيد هستند
و براي مواقع زير استفاده نميشود:
شما در طول استخدامتان وقفه هاي زيادي داشته باشيد
دائما شغل هايتان را تغيير داده ايد
شروع كار دوم يا تغيير زمينه ي كاري
برچسب: ،
ادامه مطلب